Friday, July 16, 2010

aku study ?! what the .. ~

assalamualaikum .. ~

HAHA ! tajuk en3 ni mcm jahat gylaa . mybe diri sendiri tekezut sebab bejaya study di rumah ! oyeah oyeah ! :DD

tp , bukan tu yang nak diceritakan . sepatutnya tajuk en3 ni mcm ni .


[ aku + mama + study ]

hmmm . teharu betol . actly semalam memang aku nak study tp rase kepala serabut gituh . adehh . plus , aku xtahu nk study kt mne memandangkan meja study aku sudah dijadikan meja lektop ini . durh ~~  pe nak buat . 

tanpa aku sedari aku da buat muka protes kat mama . aku ckp kat mama :


aku : orang nk study kat meja . mne best study atas katil ni . (dengan mulut yg da mula nk muncung . ~)
mama : g duk dlm bilik mama laa . meh kita g kemas meja tu . (meja still penuh ngan barang2 abah . T__T )
aku : bia la . meja abah kan tu . bia laa . *cry dlm hati*
mama : xpe la . adik duk situ la . adk nk wat kije kan ? meh kita g kemas meja . 
aku : bia la bia la . mama tido la . malas dh adk nk study . 

mama diam . sambil2 merebahkan diri ala-ala nk tido gitu . ~ malas kot nk pujuk aku . huhu . wlupon begitu , keinginan di dalam jiwaku utk stdy jgk agak kuat . aku masuk dlm bilik mama n ngepek bo be bo be . *sbb meja agak besepah n penuh ngan barang* . mama ikut aku masuk dlm bilik . 

mama tukar alas meja . sbb mama kate mama xusik sgt meja ni . (sbb abah xsuka org usik brg2 dia) . hmm . lepas da siap sume2 tu , bru laa aku bole duduk situ n wat kije . hoho . 

aku ingatkan mama dh nak g tido . bile aku tgok blkg , mama ade dok lipat kain yang ade setimbon atas katil . (mama da tak tido kt katil tu sejak abah xde . T__T) aku pon ckp kt mama ~

aku : ma , g la tido .
mama : bia laa . mama nk lipat kain . smbil2 tggu adk . lmbat lg ke siap ? (pdhl aku bru strt)
aku : xtahu laa lagi . laa , mama g je la tido . 
mama : xpe la . mama nk teman adik . :)

aku pn senyap je . *leh caye ke mama ni ? mata nmpak ngantok da tu * . ~

aku teruskan kije aku . jwb soklan sejarah . puhhh .. siap kertas soklan yang cikgu bg tu , aku pn siapkan karangan bm . aku tengok blkg , mama dah tido da pon atas katil dia . hmm . *mama betol2 nk teman aku ni* 

study ~ study ~ karangan ~ Imran meluru keluar ~ dari perut kereta ~ lalalaaa .. ~ smbil2 texting ngan kwn2 . aida ~ inah ~ mcpoh ~ apis  .. ~ apis ? huhu . :p

xsmpt siap karangan paper abes lak . xingat bwk blik kertas kajang . aku pn smbung buat maths pulak . aiseh . jam dah menunjukkan pukul 2++ pagi ! ~ how great i am ! yiipuu ! ~ 

huh . mata da ngantok . aku pn tutop buku . kejutkan mama . 

"ma , jom . adik siap dah "
(tido kat lua . sbb mama kesit tido lam bilik )

mama pn bangun dengan mata terbukak separuh . then aku n mama pegi tido ~~ 

n disini aku dpt rasa kasih sayang mama . huhu . teharuuu gylaa . n aku tau mama berharap sgt kat aku . aku harap aku xkan kecewakan mama n abah . insyaallah . :))

abah .. kalau laa abah ade .. ~ T__T 

*p/s : hargailah kedua orang tua anda . 
**p/s : jange mecok ! ~ :pp

salam . 

0 comment (s):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^