Thursday, July 15, 2010

salah paham ke ?


assalamualaikum .

actly , mnde ni belaku last thursday .

dalam kete mse otw balik umah from hostel .. ~

aku : mama , selase ni parents kne dtg mbik result . mama bleh dtg ke ?
mama : oke je . kalau bleh mama g r . 
aku : tp result adik down gylaa laa ma . 
mama : laaa ,, kan adik demam aritu . 
aku : ehh xlaa . adk bukan demam mase pekse . adik demam be4 pekse . be4 naek bertih tu . (campak)
mama : laa kire demam jgk laa tu . xpelaa kalo sebab demam gak

aku terdiam tnpa kata smbil garu2 kpala ..

tbe2 kacik besuara ....

kacik : bkpe nye result uduh ?
aku : ntah laa . padahal study doh . kuat laa jugok adk study mlm tuh . 
kacik : mg ni ,, tau ke kekjah mesti dia marah . 
aku : ermmmm .. tu laa . 

tibe2 .. ~ 

mama : laa , adik demam laa cik mse tu . 
aku : (eik ?)
kacik : emm , xpe ar kalu sebab demam gak . 
aku : (ekkkk????) ehhh , adik xdemam laa mse exam . 
mama : xpela dik nk wt cane dh nk demam mase tu .. 
aku : (ekkkkkkkkkk????adoihhhh !~~ )

suasana sunyi seketika . hanya kedengaran bunyi2 kenderaan di sepanjang jln .

*****

aneh kan kan ? laen yang aku bitau , laen yang mama paham . daa la tu , aku ingat kne marah . tengok2 siap bwk aku g tesco lg . ishh . ~ 


***** 

*kne pulak jge mat yapiy ni maen sini .. 


*naek kudaaaa .. ~


*chaaaakkkk !! ~


*****

adeh . lpas tu boleh pulak g picnic hri jumaat tu . esyy .. ~ 


*****

* lata tembakah .


*****

and then .. result aku mama mbik semalam smbil2 mbik aku blek uma . n tau mama ckp pe kat kerani tu ? (mbik ngan kerani sbb xdtg ari slase)

kerani : haa , ni ade bnyk turun ni dari awal tahun punye .. 
mama : ohhh , ni sebab dia demam hari tuuu .. 


aku hanya mampu tersenyum sumbing . ~ 


p/s : mama mmg xpaham ke buat2 xpaham ke xnak paham .. 
*mama frust kot ngan result aku . T_T

salam .

2 comment (s):

efa fairuz said...

ok la tu mama tak marah.. kalu marah gak mu ngaju payah mama nok pujuk..dah la mu ngaju huduh.. :p mcm org lain tak paham perangai mu..

lagi satu, kalu mu ngaju, abah dah takdok nk pujuk mu.. mu paham paham la T_T

takpe la result jatuh, seme org paham mu takleh konsentret sbb abah... pahni2 wat molek la.. ;)

atia™ said...

ngeee ~~ uduh sgt ke adik ngaju ?

yelaa . slalu abah yang pujuk adik . T__T

*yeea2 . mmg sebab abah kot sbnrnye . insyaallah2 . adik cuba laa . :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^