Wednesday, December 29, 2010

Arahan Tidak Sah.

assalamualaikum . 


yaa sekarang tadi hampir seluruh rakyat Malaysia dan Indonesia sedang hot menonton bola Piala AFF . Final Match Between Malaysia and Indonesia . memang benar keeper Malaysia sangat hebat . yeah kerana beliau berasal dari Kelantan :D 


ohh silap cakap . silap ayat . silap story . silap cerita . 


pada suatu malam yang sunyi . takdela sunyi mana . kira2 sebulan yang lalu . aku sedang syiok bermain game The Sims 3 dalam bilik mama menggunakan laptop Kekjah dengan keizinan terlebih dahulu dari beliau . ohh sangat best beberapa buah rumah sudah ku bina . tiba2 . mama masuk ke bilik . bukan untuk memarahi aku . tetapi menghulurkan cermin mata beliau kepada ku seraya berkata .


"dik , ambik spek mama ni . letok pat teduh
(letak kat tempat yg teduh) 


aku : "hmmm yee" 
(dengan mata masih terpaku di skrin lektop)

suka3 xD


aku still diam lagi . tangan kiri sudah menyambut spek mama . (tak baik ambik ngan tgn kiri : tangan kanan memegang tikus) . ohh mama ni . aku sedang menghias rumah idaman . tangan masih memegang spek mama . otak tak boleh nak pusing dengan betul sbb terlalu asyik + ralit . tiba2 perjalanan menghias rumahku terhenti . aku terpaku . sayup2 kedengaran bunyi suara Kacik yang sudah ketawa berdekah2 dari ruang tamu , tidak jauh dari bilik tempat aku dan mama berada . ohh kenapa yaa ? aku cuba mengingat . aku masih blurr . apa yang mama suruh tadi ? aku menoleh . melihat spek yang berada di tanganku . apa yang mama suruh tadi ? 


"letok pat teduh ?" 


blurr lagi . ape aku nak buat ni . aku ulang lagi ayat mama tadi . ulang3 . 


dan akhirnya aku ketawa sendiri . kat mana tempat teduhnya mama ? hahaha . aku , kacik ngan kekjah bantai gelakkan mama . mama hanya sengih sengih tersipu malu . kih3 :D 


bukan spek mama :D  *inchek google*


sebenarnya letak atas meja :) 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^