Monday, December 6, 2010

Selamat Tahun Baru.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaaatuh ! 
(bg salam ala ala Haji3 Mustafa dlm cite Qalesya) 


hehe dapat aura cite Qalesya sebab tengok cite tu tadi . 


now dah pun masuk tahun baru . (ehh apedehal pulak hari ni baru 6 December) aduhh mne mne umat Islam yang pikir macam ni betul laa tersesat . Tahun Baru Hijrah okey . 1 Muharram sudah :) 


tahun ni terasa cepat sangat berlalu . and awal tahun ni memang nasib malang bagi aku . tak baik sebut malang . sepatutnya ialah nasib-tak-baik . and yang paling besar ialah pemergian Abah . kesian betul kat aku . dah laa tahun exam . tahun study . *cry* . 


study - gambar hiasan Incik Googly *

nasib tak baik yang pertama .
- adeh . awal2 tahun lagi tak best dah . boleh pulak aku kena duduk satu Dorm dengan ass-headgirl-bapak-gila-kuasa . henfon pun kena sorok2 . nak baca message birthday wishes pon dalam selimut HAHA xD 


nasib tak baik yang kedua .
- Abah sakit . masuk hospital . keluar balik ingatkan dah sihat . rupa rupa nya kuman ada lagi laa doktor kenapa tak check betul2 ?? tak lama lepas tu Abah pergi meninggalkan aku dan keluarga pada tarikh harijadi aku . (tarikh sama , bulan je lain) . sedih tak dpt nak cakap . takmau cerita pasal ni okaay T_T 


nasib tak baik yang ketiga .
- gaduh ngan ass-headgirl tadi dan dugong2 nye . gaduh apesal ? dia nampak semua yang aku ngan kawan2 aku buat tak kena . kalau ikutkan hati dia beratus2 kad D'merit aku n kwn2 kene sign . okey fine . takpayah peduli kat dia . buat bodoh . sekali dia halau aku n kawan aku dari dorm tu . whatthehell KAKAK ? ape maen halau2 ni ? okeyy kita budak baik mengalah laa dengan orang tua macam dia . lagipun aku taknak duduk sedorm ngan dia tak bebas ! xD 


penjara - gambar hiasan Incik Googly *

nasib tak baik yang keempat . 
- result mid-year teruk sangat . hadehh . boleh pulak mase nak nak exam tuh demam panas ? demam satu hari lepas tu hilang .gap dua hari lepas tu demam balik . maybe effect terkejut kot sebab Abah .. then elok2 hari tu start cuti tengah tahun , aku kene demam campak . haha . pandai penyakit aku pilih tarikh +_+  seminggu terlantar dirumah . seminggu jalan2 ke Kuantan xD


exam - gambar hiasan Incik Googly *

nasib tak baik yang kelima .
- dapat tahu bahawa kawan saya berperangai sangat tidak okey . waaahh benda ni bru sje dpt tahu . and due to this case , seorang ahli mentega sudah ditendang keluar . terimakasih :) 


LOL . banyak jugak bila aku senarai2 . perkara yang kecik2 belum dikira lagi . biasalaa hidup . dugaan je semua ni . 


Mama and Bidin selalu cakap : "Allah bagi pinjam je Abah tu . sedangkan tubuh badan kita ni pun kita pinjam je . Allah jadikan and turunkan Abah untuk pimpin keluarga kita . kalau Allah tak turunkan Abah siapa yang nak pimpin family kita ni ? and dah nama pun pinjaman , mestilaa Allah ambik Abah balik .... " 


aku redha . memang la sampai sekarang tak boleh terima . rasa tak percya je . aku pun manusia . lemah sangat . tapi kena laa ajar diri sendiri untuk menerima kenyataan . kena jugak kuat nak hadapi dugaan hidup . 


apedehal tahun bru nak cite benda sedih2 pulak . hehe . okey , sebenarnya hari ni aku ngan Kekjah puasa . puasa ganti + puasa sunat . haa kan dah dapat je dua pahala tu . lagipun aku ni duduk rumah je tak buat kerja apa apa asyik membulat je . +_+  


and bukak puasa ngan Nasi Ayam Heaven yang Mama buat xD 


Nasi Ayam - gambar hiasan Incik Googly *

okaay Selamat Tahun Baru :) 

ehh korang baca tak doa akhir tahun ngan awal tahun tadi ? 

thanks for reading, 
fathiyyahISMAIL :) 

0 comment (s):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^