Thursday, January 13, 2011

Hadiah TerBest :)

assalamualaikum :) 


yeah setelah 2mggu pulang ke hostel dan memulakan hidup baru sebagai budak form four :D 


yea2 . seperti yang korang tau  (cis sape je yang tau) , aku diberanakkan pada 6 Januari 1995 . yeah sangat awal tahun . dan aku pernah tanya mama , kenapa aku lahir awal2 tahun di kala orang sedang sibuk menyambut tahun baru , membiasakan diri dengan suasana yang baru , dan sedang sibuk menguruskan itu ini seperti membayar yuran sekolah anak2 atau membelikan buku log untuk mereka menyalin nota . oh yeah . dan mama hanya menjawab .


"patutnya adik lahir bulan 12 . tapi dh adik nk keluar masa New Year . duduk lama laa sket dlm perut mama" 



ohh okey . kan aku pernah cakap , kalau smbut brthday kat hostel . wojik wajib dapat kad brthday from kawan2 aku . hoho . tahun ni aku dah malas nak buat2 muka bodoh atau buat2 tak tahu bahawasanya diorang tengah buat kad utk aku . so dengan selamba nya : aku yang suruh diorang buat cantik2 untuk aku . siap nak intai lagi meja prep belakang . kih3 . ilysm bebehhss :D 


cantik kan kan kannnnn xD 


yea3 . aku tak dapat hadiah . apa barang bagi2 hadiah ni . kad2 sudah . takkan nak bagi teddy bear , barbie or anak patung kertas kat aku . hehehh . tapi kalau dpt bear pun cmbest . HAHA lawakk lawakk ! T_T 


blueberry manis2 gittew xD 

oh yeahh . aku dapat cake  ! sepotong sudah . utk aku je heee . thanks to AidaSafi :D ily ! 


on that day , (hari bday aku baru2 ni) seorang ustazah sekolah aku telah berpencen . yeah memang bday beliau sama dengan i hehe . ohh2 , so beliau telah bikin jamuan/kenduri/makan2 di rumah beliau pada tengahhari tersebut . pulang dari sekolah , anak2 asrama dikehendaki naik bus sekolah kami yang selesa lagi  dingin itu menuju ke rumah ustazah . yeah sangat syiokk jalan2 tapi sangat tak selesa sbb hari hujan . 


turun bus , mestila kat luar pagar rumah kan . takk nye muat bus besar gedabakk tu nak masuk . plus , jln agak sesak + sempit disitu tambahan pula hari hujan menyukarkan pemandu utk pusing sana sini . so ......


v
v


kami terpaksa berjalan kaki 

lebih kurang 10 meter 

dalam hujan lebat 

kasut sekolah kami yang masih baru 

tercelup ke dalam lopak2 air 

mana taknya ~ 

berlari2 menuju ke tempat teduhh 

dan tak berapa nak perasan 

terdapat lubang besar di situ 

yeahh , nasib tak tertukar wrna kasut kami 

err , nasib baik jugak kami gagah 

kami takk demam 

and nasib baik lagi 

esok harinya cuti ~ 


yeah then hape aku pedulik dah habis basah lencun takkan nak datang saje2 . so makan jelahh tengahari kat situ . nak naik bus balik kitorang kena lari2 lagi 10 meter . hujan tak berhenti2 . hampir2 demam . gigil2 duduk dalam bus dgn aircond atas kepala . then balik hostel main hujan pulak :D 


memang hebatt bday aku tahun ni . jadi bestfriend dengan hujan . rugi takde camera masa tuh : first time pergi kenduri ; pakai baju sekolah + basahh jeruk lencun =  makan nasik !  (x)_(x)



and this is my first birthday w/o any wishes from Abah T_T



0 comment (s):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^