Friday, January 28, 2011

Ikan Buntal itu Buah-buahan.

assalamualaikum .

tadi , aku teringat kata2 kekjah kepadaku time cuti hari tuh .


"wey , g laa cari buku rujukan Bio kekjah nuh"


ohh2 . sblum ni xingat nak carik . so tadi pergi lahh mengobek2 khazanah lautan buku2 kekjah time dia masih sekolah dulu ! hohoho . 3 tahun sudah yeah . kau dah tua laa bujah :p 


tak minat phys .
 sbb tu chemist dok depan xD 

yeah2 memang aku jumpa buku Bio . tapi aku tak ambik Bio pun laa . so ambik buku Chemist ngan Physics jelahh . durh . kenapa bujah tak sebut Chemist ke Physics ke Kimia ke dulu . Bio jugak kau nak sebut . mentang2 laa minat Bio . kah3 :p 


okeh . bukan tu aku nk cite . slepas hambik buku2 tersebut yang masing2 setebal 2inci , aku pun bawak laa keluar . lepak2 depan tb konon2 nk baca laa kan . tiba2 Mat Yapiy anak sedara aku pun bangun dr tido . alaaaa kacau jelahh aku nak baca buku nih (konon!) . aku dh agak mesti dia pun nak 'baca' buku aku . aku pun terus tanya dia :


'buku Yapiy mana ? yg ni Budik  punya laahh'
(budik : nama pggilan aku utk anak2 sedara )


kenapa tak buang tnda harga tuh ?! HAHA xD 

Yapiy yang tengah fenin2 lalat tuh pun pegi laa carik buku buah-buahan dia bawah kerusi . then dtg dok kat aku and baca . aku pun baca laa skali +_+ 

'yg ni apa ? '
'pishan' (pisang)
'yg ni ? '
'ketik' (betik) 
'yg oren tu ?'
lobak meyash (lobak merah) 
'hok nih pulok ?'
shiku cak ! (ciku) 


haha . hepy + bangga lak aku tengok budak nih . sume dia boleh jawab . nak kata dia dh pandai baca ; mustahil laah kan . maknanya dia betul2 ingat rupa and nama buah2 tuh . wahh3 ! 

and yang ni aku xleh tahan 

'Yapiy , buah mnde lg ade ?' 
(mata aku tengok tb)
'iiikan buntal'

eh mne ade ikan buntal dlm buku ni ? aneh je aku rasa . aku belek2 buku tuh . bukannya ada binatang pun . tibe2 kacik kta :




' bukan ikan buntal . rambutan la . dia yg panggil ikan buntal '


adoii . tu lahh bujah slalu sangat ajar perkataan ikan buntal kat Yapiy . kan dh keliru budak nih . dh bnyk kali aku sebut rambutan . 2 3 kali je betul lepas tu dia sebut ikan buntal balik . adHoi !  

* nmpak lmpu camera je terus sengih !!


hoho . Yapiy , kau memang anak buah aku ! +_+



4 comment (s):

al_hakim said...

bio..kimia..dah lame tinggalkan..wuu

fathiyyahISMAIL said...

huhu . dah tua rupanya :p

efa fairuz said...

adoiii aku cepuk jugok siyapiy niii!!!

fathiyyahISMAIL said...

haha . tu lohh pasei :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^