Thursday, February 3, 2011

Minat Zaman Kecik-kecik.

assalamualaikum .

okey anak2 yer . harini makcik mau cakap hobi makcik zaman makcik bergetah muda2 dulu yer . sebelum makcik cukup gigi kekal lagi yer . sebelum makcik kenal dengan makcik punya pakcik iPhone 4 lagi . sebelum ketinggian makcik mencecah 160++ . sebelum makcik memakai kain berwarna biru laut untuk ke sekolah dan sebelum makcik kenal apakah itu scalar and vector dan di tamadun manakah letaknya bandar Harappa . yeah . 



mintak maaf lahh makcik ckp banyak sikit nanti gigi semua dh takde tak boleh nak cakap pulak yea . (bising doe) 


minat aku time kecik2 ? bile nye aku kecik =.=" . mesti laa cartoooooooooonss :) ngee ~ mesti rmai yg macam aku kan . tak kesah laa dalam tv or komikss . bila aku dh suka watak or cite krtun tu , both aku suka laahh :D 

here we gooooo :) 

Teletubbies.


makhluk ini sgt lahh bulat . bulat bulat bulat macam aku *masa dulu* okey . bila masanya aku tengok cite nih ? yelahh . aku kan budak tak tadika . (tadika sebulan masa 6 tahun) . so aku blaja kat umah je ngan mama . dulu aku dok Kuantan . masa umur aku 5 tahun gitu mama ade tolong jage anak cikgu jiran umah aku . yelahh lepas aku lahir abah suruh mama benti keje . so mama pun tolong je lahh jaga budak2 tu . aku yang tak tadika ni lepak kat rumah jelahh . kalau tak karoke lagu Siti Nurhaliza (kakak minat gila dato' Siti) , mesti aku tengok kartun . kawan ngan budak2 asuhan mama aku tulahh . ada sorang budak ni minat sangat ngan Teletubbies . muka dia pun lebih kurang je ngan Teletubies =.="

time dia nak tengok Teletubies , aku pun kena lah join sekali . terpaksa lahh kan bukan aku nak okeh . tapi nak buat mcmne benda tu comel dah laa bulat warna warni pulak tu so dengan tak sengajanya aku pun dh ingat satu2 nama makhluk2 bulat tersebut . (dulu laa) xD 


Ninja Boy. 


yang ni toksah cakap . bukan aku je yang suka . abang aku pun suka . sebab dia tengok lahh aku pun TERtengok sekali . alahh bukannya aku nak tengok sangat tapi nak buat macamana =.="

tapi aku mengaku lahh kan . aku memang suka pun katon ni . lebih2 lagi yang pendek + beringus tu . hemoh3 xD

ShinBeii budak hingusan xD
Shin Chan.

miisaaaeee ~ =.="

Shinnosuke Nohara yang budus ni sape lah tak kenal kan . auwhh3 . makhluk ni abang ipar aku pun suka . hahaha xD  kan kan kakak ? :p

dulu , DULU laa . mesti aku tertunggu2 hari sabtu . nak dekat pukul 7 terus aku terchongok depan tv jaga2 takut tak sempat tengok shinchan . lepas abis shinchan sambung tengok doremon pulak . tapi kadang2 tak dapat tengok sbb abah marah tengok tv time maghrib .  kalau baca komik dia pulakk mesti tegelak sorang2 :D


DDS : Dan Detective School.

wahh3 ! yang ni tak pernah pulak aku tengok anime dia . pernah baca komik je . bab2 siasat2 ni memang aku suka . tapi aku lebih suka DDS dari Conan . sebab yang ni lebih mencabarr lah kot . lebih logic dri Conan . and2 aku boleh laa feeling2 aku dpt masuk sekolah detective tuh xD

smart lohh :) 

aku tak kumpul pun komik . tak minat nak beli . tapi suka je nak baca . ahahhh . lagipun aku bca komik DDS ni pun sbb kekjah suka bwk balik komik ni kat umah . aku tumpang sekali lahh  :)


Doraemon. 




heeeeee . ni yang paling aku suka lahh kan . kucing makhluk asing yang telinga digigit tikus dan suka makan donut . ahaahh . macam comel je kan ? =.="

aku kagum betul tiap kali tengok cite doremon ni . dahsyat kott boleh pkir benda2 canggih gitu . lgpun doremon ni dh lama . tahun 1970++ gitu lahh seingat aku . lambat lagi aku nak lahir masa tu .

chomel awh HAHA 

kalau doremon , both anime and komik aku suka . sejak kecik smpai sekarang aku tengok and baca  :D


accely , banyak lagi yang aku suka . tapi xkan nak letak semua . malulahh makcik ahahhh :D

semua import from Jepun kan =.="


7 comment (s):

efa fairuz said...

mehehehe..

yang sinchan tu, pengantin laki tunggu depan tv lepas abeh bergambar depan pelamin.. mesti la aku ingat sampai bile2 hehehe

fathiyyahISMAIL said...

haha . tulahh pasaii . ingatkan sape laa mari join tgok tb sbelah adik . pengantin rupenyee ~ =.="

Sca Ndx said...

sinchan paling best. :)

fathiyyahISMAIL said...

hehe memang pun :D

ekmal said...

doreamon sesuai utk kanak2 semua zaman..hehe

fathiyyahISMAIL said...

haha . tu lah pasal :D

mcjust.lol said...

semua pun suka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^