Wednesday, June 8, 2011

Nescafe Dan Gula :)

Assalamualaikum. 

Hello babes and dudes. hari ini sangat panas. dan hari ni aku belum lagi minum nescafe seperti selalu. 

yaa. adik beradik aku dibesarkan dengan nescafe. bukan milo, bukan horlicks dan bukan vico. kenapa? sebab abah suka nescafe. yelah, bukannya abah tak bagi anak2 dia minum milo. tp masa kecik2 dulu kalau abah beli milo mesti sekejap je boleh tahan. tak sampai seminggu dah habis sebab milo memang enak dimakan begitu sahaja. sebab tu laa dibesarkan dengan nescafe. yaa nescafe. again. bukan kopi atau susu lembu. sebab tu adik beradik aku suka minum nescafe. anak abah kan ... :) 


dah jadi habit aku dan adik beradik aku yang lain. tiap2 petang or bila lapang je mesti nak buat nescafe. and bila dah buat mesti ada yang nak tumpang minum sekali kan kan kan ? :p 

satu hari tu, aku nak buat nescafe. yeah ikut step. bubuh air panas, nescafe stengah sudu, then kacau. lepas tu, taruk gula secukup rasa. terus kuar dari dapur nak baca suratkhabar. kakak aku pun minum. aku buat tak tau je. mata still kat suratkhabar. kakak aku pun sama. sambil baca suratkhabar dia menikmati nescafe buatan aku yang memang selalu sedap tu. tiba2 : 

"Pahit !!!! Tak kacau ea? saje je !" 

eh ? salah aku pulak. memang seriously aku tak sengaja pun masa tu. adoi. lepas aku kacau, minum sedap je. keh3. lepas tu aku bagi dia dh taknak dah. sejak tu slalu je aku kenakan adik beradik aku yang lain. tapi kadang2 tak jadi sbb dah tau taktik aku ~ +_+ 

*yang ni pun best jgk :D
time aku nk kenakan mama mesti tak jadi. mama ambik automatik dia g kacau. adoi. tak berkat kot +_+ 

*Abah suka nescafe susu. selalu cakap yang dia buat lagi sedap dari aku! ciss rindunya !! T_T


4 comment (s):

suha said...

nescafe memng best..cik suha pon suke (^_^)

kalo milo,adik bgsu cik suha suke sbb pas brenti susu,mak ajar dia mnum milo..sudahnya smpai ke besar suke milo..

fathiyyahISMAIL said...

hehe. budak2 mmg suka milo :D

*thanks komen ye :)

KinosKoko said...

suka makan milo dari dulu sampai sekarang..makan ek..

efa fairuz said...

hahaha! bakpe aku tak penah bace entry mu hok ni dik.. hahahaha.. bongok sangat kan kene kan aku :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^