Friday, December 9, 2011

Gerhana Bulan.

assalamualaikum. 

malam ni gerhana bulan. dlam 10pm gitu laa. haaa kau tau ke gerhana bulan tu ape? takkan xbljr sains kut mse drjah 6 +_+

Inilah kebesaran Allah SWT yang mesti kita diam sesaat memikirkan. seperti sabda Rasulullah SAW : "Sesungguhnya matahari dan bulan adalah tanda dari tanda-tanda kebesaran Allah. Kedua-duanya tidak gerhana disebabkan matinya seseorang atau disebabkan lahirnya. Tetapi kedua-duanya merupakan dua tanda dari tanda-tanda kebesaran Allah menakutkan hamba-hambanya. Apabila engkau melihat perkara tersebut hendaklah engkau solat dan berdoa sehingga gerhana itu hilang pada pandangan“. (HR. Bukhari dari Abi Barkah).

aku ambik dari sini. nak tau lagi baca laa.

malam ni jangan lupa buat solat sunat dan berdoa. semoga rakyat Malaysia sentiasa selamat dan aman. amin~

aku belum pernah tengok gerhana bulan. agak² masuk tv tak malam ni -.-"

2 comment (s):

ururules said...

lol.. gamba tu bukan gerhana bulan lah. itu gerhana matahari..

bile gerhana bulan.. bulan jadi merah sepenuhnye. tade ring pun.

fathiyyahISMAIL said...

@ururules yeke? haha mana tahu dh sy search gerhana bulan keluar gmbar ni +__+

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Deadly-Right-Truly by Fathiyyah Ismail. TY^^